Kürtlerin Ön Ata Uydurmalarına Yanıtlar ve Yanlış Anlatılan ( Sebepleri-Sonuçlarıyla ) Şahkulu İsyanları Twitter'dan Tak...
Kürtlerin Ön Ata Uydurmalarına Yanıtlar
ve
Yanlış Anlatılan (Sebepleri-Sonuçlarıyla)
Şahkulu İsyanları
Değerli Arkadaşlarım, Efsaneler, halkların muhayyile gücüyle
yüzlerce yılda oluşan inançlardır.
Türkçüler hata Türkler için bozkurt resmine herhangi bir
hakaret veya fiili saldırı, ölümle sonuçlanabilecek olaylara yol açabilir.
Ruslarda ayı, İngilizlerde leopar, Fransızlarda horoz nasıl
bir sembolse bir Türk için Bozkurt kutsal bir semboldür.
Tarihçilerin ortak fikri:
"Bir Millet kutsal kabul ettiği bir sembol için ölmeyi göze almışsa, o artık bir millettir"
Kurda saygı halâ Anadolu’da ve Orta Asya’da yaşatılan bir
gelenektir. Ergenenokon efsanede geçen hayali bir yerdir; kutsallarımız
arasındadır.
Halbuki Kürtlerin uğrunda ölümü göze alabilecekleri tarihi
bir sembolleri yoktur. Çünkü Kürtlerin geçmişine ait gerçek olan bir şey
yoktur!
Türklerin binlerce yıllık tarihinin her safhasıyla ilgili on
binlerce yüzbinlerce eser buluntu var. Kürtlere ait bir kırık ok ucu bile yok!
Uydurulan İçi Boş Kürt Tarihi
Değerli Arkadaşlarım Kürt Ön ata uydurucuları Türk tarihi
üzerinden kendilerine tarih yaratma peşindeler.
Ön Ata Uydurmaları - Asurlular
Kürtler köklerini önce Asurlara dayandırıyordu 19. Yüzyıl
boyunca Asur Teması işlendi. Halbuki Asurlular Akad'lar Sami ırkındandır.
Kürt ön ata uydurucuları Sümerler Gutiler üzerinde
yoğunlaştılar onların Türk oldukları yabancı uzmanlar tarafından belgelendi.
Kürt ön ata arayıcılar milat öncesi yaşamış halklarda
aramakta; ama iddialarını arkeoloji ve filolojiyle pekiştirecek bir delil
bulamamaktadır.
Kürt ön ata uydurucuları yalan söylüyor
“bu topraklar tarihen bize aitti; sizler gelip topraklarımızı işgal ettiniz" diyorlar.
Kürtler:
"10 bin kişilik bir orduyla gelip Alparslan’ın safında yer almasalardı, siz Anadolu’ya giremezdiniz;"
diye bir başka yalanı söylüyor.
Bir Başka yalanda
"Biz de bu toprakların düşman istilasından kurtulması için sizin yanınızda savaştık; şehitler verdik"yalanıdır.
Hadi oradan!!!
Bütün bu yalanlar birikmekte birikmektedir. Hayali
iddialarla başlayan bu söylentiler gençlerin kafalarında “haklılık” fikrini
doğurmaktadır.
Kürt gençleri, Sözde tarihçi siyasî Kürtçülerin militan
zihniyetle ve reaksiyoner üslupla yazdıkları kitaplara amentü gibi inanıyorlar.
Kürt gençleri gerçek anlamda tarih kitapları okumadığı için,
kendi yazarlarının yazdıklarının doğruluğuna adeta iman etmiş gibi davranıyor.
Bilinmeyenler ve Türkçe'den Türetilenler
Türkçe’deki her boy, oymak ve obanın isimlerinin bir anlamı
vardır.Bu gün Kürtleşmiş Türkmen boyları bellidir ve hepsinin anlamı vardır.
Bu gün bir Kürd'e“İzol”veya“İzolu”kelimesinin ne anlama
geldiğini sorun “bir Kürt aşiretinin adı” der. Anlamını bilemez. Bunlar toplum
bile olamaz.
Türkçe’deki her boy, oymak ve obanın isimlerinin anlamı
varken kürtçede hiç bir aşiretin ne anlama geldiği yoktur çünkü aslı esası
yalandır.
Bütün Ön Ata Yalanlarını Tükettiler
Kürt ön ata uydurucuları 20 civarında kavimden sonra son
olarak Med'lerde karar kıldılar. Medler Türk'tür. Turani kavimdir.
200 yıldır bir ön ata seçiyorlar Kürt olmadığı kanıtlanıyor
kanıtlandıkça başka bir kavimi ön ata ilan ediyorlar tam bir sahtecilik !
Lehçeden dil dilden Millet oluştururken Türkleri
Kürtleştirerek nüfus meydana getirdiler şimdi tarih dil ve kültür peşindeler.
Kürdlerin ata sayısını 20’ye çıkarıp bilâhare biraz
tenzilatla on dört ataya düşürdükten sonra Medlerde karar kılmışlardır.
Medlerin tarih sahnesinden çekilmesi M.Ö. VI. Yüzyıl
ortalarında vukû bulmuştur., Mada adında bir etnik grup mevcut değildir.
Kürtlerin 2500 yıl önce kaybolmuş bir kavmin torunları
olduğunu iddia etmesi komediden başka bir şey değildir.
Tarih Sahnesinde Hiçbir Ülke Kürtlere Ait Bir Eşya Bulamıyor
Kürt tarih tezlerini inceleyen yabancı uzmanlar “bir halı
veya kilimin, bir çanak çömlek bir ok ucunun bile bulunamamasını” tenkit
etmektedirler.
Haydi Türkler Araplar Farslar Kürtlerin buluntularını
gizliyor Amerikalılar, İngilizler, Ruslar da mı Kürtlere ait bir kaşık bile
bulamıyor ?
Batılı ülkeler Kürtlere kucak dolusu para dökerken yabancı
müzelerde kürtlere ait kırık fincan dahi sergilemeyelim diye söz birliğimi
ettiler ?
1400'lerde bile bir iki köy kadar Türklere ait bir alt
kültür iken Yavuz ile başlayan Türkmen'lerin katledilmesi ile Kürtleşme
başlamıştır.
Ancak bilimsel bir tek Kürtçe bir kelime bulamadıkları gibi
Kürt tarihine ait bir kırık ok bir çanak bir çömlek bile bulamamışlardır.
Ergenekon’dan Çıkış –Yeni Gün Bayramının Çakması Nevruz
PKK TARAFINDAN GÜNDEME GETİRİLEN 21 NEVRUZ KUTLAMALARININ
KÖKÜ DE ASYATİKTİR. TÜRKLERİN BİNLERCE YILLIK GELENEKLERİNİN BİR KOPYASIDIR.
KULLANDIKLARI SARI KIRMIZI YEŞİL RENKLERİ BİLE TÜRK
RENKLERİDİR TÜRK BAYRAKLARININ RENKLERİDİR (PROF.DR REŞAT GENÇ) TÜRKELİ'DE
YAYINLADIK.
KÜRTLERE AİT NE BİR ESER NE BİR MOTİF NE BİR HALI NE BİR HEYBE
NE BİR YÖRÜK ÇUVALI NE BİR CAMİ NE BİR ÇİNİ NE BİR ÜZENGİ HİÇ BİR ŞEY YOKTUR.
Bölünmeye Giden Yolda Sahte Kürt Geçmiş Propagandası
Siyasi Kürtçüler çıksınlar desinler ki bu topraklarda veya
başka topraklarda Kürtlere ait bir tek çivi vardır diyebilsinler. DİYEMEZLER
!!!
TARİHTE, HİÇBİR ZAMAN KÜRT ADIYLA NE BİR KAVİM, NE DE
KÜRDİSTAN DENİLEN BİR TOPRAK PARÇASINA RASLANILMIŞTIR.
GÜNÜMÜZ TÜRKİYE’SİNDE KÜRTÇÜLÜK MESELESİ TAMAMEN DŞARDAN
KAYNAKLANAN VE DESTEKLENEN, TÜRKİYE’NİN BÖLÜNMESİNİ HEDEF ALAN SİYASİ BİR
HAREKETTİR.
PKK’NIN VE SİYASİ KÜRTÇÜLERİN KÜRTLERE AİT TÜM İDDİALARI HEM
DE TAMAMI BİR HAM HAYALDEN VE ÜTOPYADAN İBARETTİR.
Türkiye'de Türk'e karşı etnik ırkçılık yapılmaktadır.
Devletin kurucusu Türk Milleti etnik unsur bölücülüğüne indirilmektedir.
Kürtlerin Anadolu'nun yerleşik kavmi olduğu
söylenmektedr. Halbuki 1400'lerden önce Anadolu'da Kürt yoktur1400'de bir köy
kadar bile değildir.
Beylikler Dönemi
Daha önce de anlattık ancak Beyliklerimizi kısaca tekrar
anlatalım ve hafızalara nakşedelim.
Sivas, Tokat, Niksar, Çorum, Amasya, Kastamonu, Malatya,
Elbistan ve Kayseri’de 1071-1178 arasında hüküm süren Dânişmendliler; Türktü.
Bitlis ve Erzen’de 1084-1393, Dilmaçoğulları; Ahlat, Erciş,
Van, Tatvan, Adilcevaz, Silvan ve Muş’ta 1110-1207 arasında Ahlatşahlar Türktü.
Harput, Palu, Çemişkezek ve Arapkir’de 1085-1113 arasında
Çubukoğulları; Diyarbakır ve çevresinde 1098-1183 arasında Yınaloğulları;
TÜRK'TÜ.
Diyarbakır, Mardin, Hasankeyf, Silvan ve Harput’ta 12.-15.
yüzyıllar arasında hüküm süren Artukoğulları; parası pulu ve eserleriyle
TÜRKTÜ.
1365-1469 arasında Doğu ve Güney-Doğu Anadolu ile birlikte
Güney Kafkasya, İran ve Irak’a da hâkim olan Karakoyunlular; TÜRK DEVLETİYDİ
1469-1508 arasında aynı bölgelere hâkim olan Akkoyunlular
Türk beylik ve devletleri idi.
Safevi devletini kuranlarda Anadolu'dan giden Türklerdi.
1075’te İznik’te kurulup bilahare Konya’yı merkez edinen,
Haçlı ordularıyla ölüm kalım savaşları yapan, Anadolu Selçukluları da Türk idi.
13. yüzyıl ortalarından 15. yüzyılın ikinci yarısına dek
süren Beylikler döneminde Karaman ve civarında Karamanoğulları, TÜRK
BEYLİĞİYDİ.
Kütahya ve civarında Germiyanoğulları, Kastamonu ve
civarında Candaroğulları,Söğüt,Bilecik,Bursa ve civarında Osmanoğulları, TÜRK
BEYLİĞİYDİ.
Balıkesir ve civarında Karesioğulları, Manisa ve civarında
Saruhanoğulları, İzmir, Aydın ve civarında Aydınoğulları, TÜRK BEYLİKLERİYDİ.
Bahsettiğim beylik, devlet vd hiçbir bilim adamı, hiçbir
tarihçi Türklükten başka bir milliyet izafe etmemiştir.
Horasan ve Azerbaycan üzerinden Anadolu’ya geldiğimizde
sadece Bizans Devleti vardı. Bu toprakları bir etnik gruptan değil Bizans’tan
aldık.
Biraz önce sayılan bölgeler, beldeler ve bütün toprak
parçaları kanla ve kılıçla alınmıştır; Bu topraklar böyle vatan olmuştur.
Türkiye Cumhuriyeti, yüzlerce yıldan beri bu toprakların
gerçek sahibi Türk milleti tarafından doğru ve haklı olarak Türk adıyla
kurulmuştur.
Türk Tarih Kurumu Arşivleri
Türk Tarih kurumu, Yavuz ve Kanuni dönemlerinde tutulan Tapu
Tahrir Defterlerine dayanarak Türkiye’nin bir aşiret haritasını çıkarmaktadır.
16. Yüzyıldan bugüne, Türkiye’de yaklaşık 20 bin aşiretin
defterlerdeki varlıkları bilgisayara aktarılmaktadır.
BUGÜNE KADAR 373.585 HANEDEN OLUŞAN 11.769 AŞİRETLE İLGİLİ
BİLGİLERİN KAYIT EDİLDİKLERİNİ DE BİLMEKTEYİZ.
11.769 aşiret arasında adında “Kürt” sözcüğü ile ilgili 92
aşiret tespit edilmiştir burada Kürt adı da,etnik bir grup olarak
geçmemektedir.
Mesela bu 92 aşiretten Kürt Mehmedlü Cemaatı’nın Danişmendli
Türklerine de bağlı Türkler olduğu Bilim adamlarımızın ortak görüşüdür.
KÜRT SÖZÜ GEÇEN AŞİRET SAYISI BİNDE 3 OLUP BUNLARIN DA ASLI
TÜRKTÜR 1400'LERDEN ÖNCE ANADOLU'DA KÜRT YOKTUR BUNA RAĞMEN AYMAZLIK
SÜRMEKTEDİR.
1980'lerde ABD Yeşil Kuşak Projesi kapsamında yeni bir çalışma
başlatılmış Milliyetçi dergilerde bile Kürtlerin propagandası yapılmıştır.
Mesela Türk Kültürü dergisinde bile “Kürtlerin Anadolu da
Yaşayan Türkler” olduğu propagandası yapılmıştır Halbuki 1400'den önce Kürt
yoktur.
Kırdaşça Kırmanca Zazaca konuşanlar birbirini Türkçe
aracılığıyla anlaşır. Osmanlı defterlerinde soyları Türk boyları olarak
gösterilmektedir.
MADEM ANADOLU'DA KÜRTLER VARDI OSMANLI BİLE BİR KAÇ EVLEK
İNSANDAN BİR BEYLİK KURMUŞKEN KÜRTLER NEDEN BİR BEYLİK BİLE KURMADILAR ?
Arkadaşlar tarihte Selçuklu gibi devletlerin yıkılışında
birçok beylikler hatta devletler bile kurulmuştur KÜRTLER NEDEN KURMADILAR.
Selçuklu devleti yıkılırken Beylik kurmadılarsa iki cevabı
var:
1-KÜRTLER BURADA DEĞİLDİ
2- KÜRTLER VARDI ANCAK BİR İKİ KÖY BİLE DEĞİLDİ
ARKADAŞLAR HEP BERABER EL ELE VEREREK YALANLARI BİTİRMELİYİZ
"TARİH" "DİL" BUNLAR VATAN TOPRAKLARI KADAR ÖNEMLİDİR.
Siyasi Kürtçüler ön ata uyduruyor uyduruyor yalan söylüyor
kimse cevap vermiyor vermeyince insanlarımız bunları doğru söylüyor sanıyorlar.
Türk milleti üzerinden Türkler Kürtleştirilerek Türk Kültürü
Türk'e ait ne varsa hepsi devşirilerek bir millet oluşturulmasına müsaade
edemeyiz.
"Kürt adı altındaki topluluklara kimlik kazandırmak için
milli bir tarih" uydurulmaya çalışılmaktadır Müsaade edemeyiz.
TARİH, ARKEOLOJİ, ANTROPOLOJİ, COĞRAFYA, ETNOGRAFYA,
FİLOLOJİ, GİBİ SOSYAL BİLİMLER "KÜRT TARİHİ" İLE İLGİLİ BİR BİLGİYE
İŞARET ETMEMEKTEDİR.
TÜRK YURDUNUN İÇERİSİNDEN YENİ BİR DEVLET VEYA TÜRK
MİLLETİNE ORTAK ULUS MEYDANA GETİRİLMESİNE MÜSAADE ETMEYECEĞİZ.
BU ÜLKE TÜRK YURDUDUR TÜRK CUMHURİYETİDİR ATATÜRK'ÜN
ÜLKESİDİR ÖYLE DE KALACAKTIR BEĞENMEYENİN GİDECEK İKİNCİ BİR ÜLKESİ
BULUNMAKTADIR.
BİZ TÜRK'ÜZ BU TOPRAKLARDA DOĞDUK BU TOPRAK İÇİN ÖLECEĞİZ
SON M2 TOPRAĞIMIZI DAHİ KANIMIZIN SON DAMLASINA KADAR SAVUNACAĞIZ VATAN
BURASIDIR.
Sorun ihanettir Türkiyede hepimiz birinci sınıf vatandaşız
Türkiye Cumhuriyeti içerisinden bir devlet çıkarılmasına müsaade etmeyeceğiz.
Hem Türkleri öldürtecekler hem Türkiyenin üzerine örtü gibi
yerleşerek bütün gayrimenkulleri alacaklar sonrada hak isteyecekler YOK ÖYLE!!!
SÜREÇ SAÇMALIĞI İLE TÜRK KİMLİĞİNİ ALT KİMLİĞE İNDİREREK
CUMHURİYETE KÜRTLERİ ORTAK ETMEK İSTİYORLAR. O SÜRECİ BAŞLARINA GEÇİRİRİZ.
TÜRK MİLLETİ BU TOPRAKLARDA BİNLERCE YILDIR VAR SELÇUKLUYU
DA OSMANLIYI DA CUMHURİYETİ DE BİZ KURDUK ÖLÜRÜZ ANCAK HAKLARIMIZI PAYLAŞMAYIZ.
Osmanlı Safevi Mücadele Döneminden Kalma Yanlışlar
Kürtlerin 1400 lü yıllardan sonra Türkmen Osmanlı safevi
üçgenindeki durumunu ele alarak devam ediyoruz.
Osmanlı Devletinin sınırlarının doğusunda kurulup gelişen
Safevi Devleti, tam anlamı ile bir Türk devletiydi.
Safevi Devleti’nin başlıca kurucuları da Osmanlı ülkesinden
koparak doğuya göçen Türklerdi.
Osmanlı'da devşirmelerin baskısı ve hırsızlıkları altında
ezilen Türkler, bu baskı ve zulüm düzenine karşı Safevi Devleti’ni kurdular.
Türkler Orta Asya’dan getirdikleri inanç ve törenlerine göre
yaşamak için Iran topraklarına geçerek Safevi Devletini kurmuşlardı.
FARUK SÜMER: Safevi Devletinin Kuruluşu ve Gelişmesinde
Anadolu Türklerinin Rolü. AKDTYK, TTK Yay., Ankara, 1992
Safevi Devleti, Anadolu’da geride kalan Türkler için ise bur
umut ışığı olmakla gecikmeyecekti.
Bu durum, eninde sonunda Osmanlının Anadolu’daki
egemenliğinin ortadan kalkmasını gerektireceği de apaçıktı.
Osmanlı Devletinin Batıda ve Anadolu’da Hıristiyanlara ve
Yahudilere gerçek hoşgörü göstermiş egemenlerini yönetici kadrolar içine
almıştı.
Hristiyan ve Yahudilerle bütünleşen Osmanlı Devletinin,
Anadolu Türk halkına karşı bu hoşgörüden eser göstermemiş olması önemli bir
konudur.
Osmanlı Devletinin iktidar ve yönetim kadrolarının
çeşitli etnik çevrelerinin egemenlerinin bir koalisyonu niteliğinde olduğunu
görüyoruz!
Ahmet Cevdet Paşa’nın deyişiyle, “Osmanlı Devleti...
hakikate bakılırsa Türk, Rum ve diğer kavimlerden karmakarışık büyük bir devlet
olmuştu.
AHMET CEVDET PAŞA: Tarih-i Cevdet. Sabah Gazetesi Yay.,
Istanbul, C.I, 1972, s. 64.
Devletin Hıristiyan ve Yahudi olmayan unsurlarına karşı
uygulamaya koyduğu ilke ise “elh-i sünnet vel-cemaat” idi.
Oysa, Anadolu Türk halkı, Islamiyeti çok daha değişik bir
biçimde algılamış Orta Asya'dan getirdiği inanış ve yaşama biçimiyle
yorumlaşmıştı.
Türkler, islam öncesi geleneklerini Islami bir renge
bürümüşlerdi Bu,bir anlamda, Türklerin kendi öz kültürlerini sürdürüp
yaşatmalarıydı.
Gttikçe Türk halkına yabancılaşan Osmanlı Devleti karşısnda
Anadolu Türkleri kendilerinin egemen oldukları bir devlete kavuşmuş
oluyorlardı.
Safeviler’in İran’ı Türk unsurunun daha önceki devirlere
nazaran en fazla kesafet peyda ettiği bir ülke haline gelmiş bulunuyordu.
Prof. Dr. Faruk Sümer, Safevi Devletinin Kuruluşu ve
Gelişmesinde Anadolu Türklerinin Rolü, Güven Matbaası, Ankara, 1976, s.3.
Bunun sebebi, Safevi devletinin kuruluşu ile ilgili olarak
Türkiye’den vuku bulan kümeler halindeki devamlı göçlerdir.
Faruk Sümer - Azerbaycan’ın Türkleşmesi tarihi Belleten
(1957) sayı 83, s. 429 Anadolu’da Moğollar, Selçuklu araştır Dergisi, I, s.
95-110
Anadolu’dan İran’a XIV. Yüzyıldan beri, siyasi faaliyetlerle
ilgili olarak, göç hareketleri yapılmakta idi.(F.Sümer Oğuzlar1972, s.145 –154)
Safevi sarayında Çukurova Türkleri’nin varsağıları
dinlenir iken Fuzuli ve Ali Şir Nevai gibi Türk üstadların divanları
okunuyordu.
Türkçe sarayın resmi dili olarak orada da Şah Abbas ve
halefleri zamanında hakimiyetini koruduğu gibi, Türkçe şiirler yazan şairler
yetişti.
Osmanlı Devleti, doğu sınırlarındaki Safevi Devleti
tehlikesine son vermek isteğinde, Türk etkinliğini yok etme gereğini
duyacaktır.
Osmanlı uyguladığı katliamlarda Anadolu’da binlerce Türk
topluca ve işkence ile öldürülürken buna kılıf olarak iftira ve ithamlar
geliyordu.
Anadolu'daki Türk katliamları yapılırken Anadolu Türk
halkına Tanrı tanımazlık cinsel ahlaksızlık iftiraları yapılacaktı. Bu
affedilemezdi.
Osmanlı Devşirme tarihçilerinin uydurduğu iftiralar Türkleri
öylesine yaralamıştır ki bu iftiralar katliamlardan daha fazla acı bırakmıştır.
Üzüntüler şöyle bildirilmektedir:
“Biz Türkler bütün Asya’ya, sonra Avrupa’ya, Afrika’ya uzun seneler, zamanlar hakim olduk. "
“Biz Türkler Çeşitli milletleri idaremiz altında tuttuk.Kendileri ile savaştığımız bumilletlerin bize rahmet okuyacakları belirli bir şeydir.”
"Fakat bütün o milletlerin içinde bizim topluluk halinde fuhuş yaptığımızı iddia eden tek kişi dahi çıkmamıştır. İftirayı Osmanlı yapmıştır”
C. BARDAKÇI: Milli, Tarihi...; s.105.
Bu serzeniş bu küsüş
Türklerin Anadolu’yu tek ederek geldikleri topraklarda devlet kurmasının
sebebidir.
Osmanlı tarihleri, bu nedenlerle Anadolu’da öldürülen
Türklerin sayısının 40.000 dolayında olduğunu belirtirler.
Prof.Dr.Tankut’un deyişiyle,
“Sıra sıra cellatlar, sürü sürü Türkmen doğramaya başladı.”
Fatih bu işe
Otlukbeli’nden (1473) başlamıştı.
Osmanlı da Türkmen aleytarlığı kızıştıkça kızıştı. Osmanlı
Cihat merkezini Tuna boyundan, Toroslar’a ve Dicle boylarına naklettiler.
Murat Paşanın kuyuda binlercesini bunaltarak öldürdüğü
insanlar bunlardı.
(Hasan.Reşit TANKUT: 1931 Köylerimiz Nasıldı
s.27)
Tartışmaya açık olmayan gerçek, Anadolu Türklerinin Osmanlı
Devleti yerine Türk Safevi Devletinin çatısı altında yaşamak istemiştir.
Yavuz Sultan Selim’in Anadolu’da Türk halkına karşı izlediği
kanlı siyasada Kürtler ile işbirliği yapmış olması Kürtleşmeye sebep olmuştur.
Önce, Anadoluya yeni göçmüş yer tutmaya çalışan Kürtlerin
Yavuz Sultan Selim’e gönderdikleri ariza’nın sadeleştirilmiş metnini okuyalım.
Kürtlerin Yavuz'a gönderdikleri mektupta
"Can ü gönülden islam Sultanına(Yavuz Sultan Selim’e)biat eyledik Ilhâdları (tanrıtanımazlıkları) zâhir olan Türkmenlerden arındık"
"Kızılbaşların neşrettiği dalelet ve bid’atleri kaldırdık ve ehl-i sünnet mezhebi ve Şafi’i mezhebini icra eyledik"
"Islam sultanının namı ile şeref bulduk ve hutbelerde dört halifenin ismini ya da başladık. Cihada gayret gösterdik"
"Duyduk ki , Padişah, Zülkadriye Eyaletine gitmiş; bunun üzerine biz de Mevlana idris-i Bitlisi’yi makamınızı gönderdik"
"Hepimizin arzusu şudur ki; Bu muhlis kullara yardım edesiniz. Bizi Kızılbaşlara karşı koruyunuz"
"Sadece Islam Sultanına muhabbet üzere olduğumuz için Türkmen mülhidleri (Tanrı tanımazlar), bizim evlerimizi yıkmışlar dır"
"Bizim gibi size inananları Türkmen zalimlerinin zulümlerinden kurtarmayı merhametinizden bekliyoruz"
"Ancak ümitvarız ki, Padişah’tan yardım olursa, Arap ve Acem Irak’ı ile Azerbaycan’dan o zalimlerin eli kesilir" diyorlar.
Anadolu'ya henüz yerleşmeye başlamış bir avuç sayıdaki Kürt
Türkmenlere karşı Yavuz ile işbirliği yapmanın yollarını arıyordu.
A. AKGÜNDÜZ: Kanunnâmeler; C.III,s. 205; s. 206’da asıl
metin. Idris-i Bitlisi’nin Yavuz Sultan Selim’e aynı konuda mektubu, s. 208.
Idris-i Bitlisi bu mektubunda
“BİLÂD-I EKRÂDIN(KÜRT BELDELERİNİN) OSMANLI DEVLETİNE İLTİHAKI ISTANBUL’UN FETHİNİ TAMAMLAYACAKTIR" diyordu.
Idris-i Bitlisi’nin kaleme aldığı ve “Kanun-ı Şehinşâhi”
adlı siyasetnamesi HAMMER: C.II, s. 444-445-450.
Yavuz Sultan Selim Anadolu Türklerinin üzerine yürüdüğünde
Osmanlı ordusunun askerleri arasında Kürtler de yer almış bulunuyorlardı.
Kürtlerin Anadolu’da Alevi Türklere karşı Osmanlı ile birlik
içinde bulunması, bu tarihlerden başlayarak önemli sonuçlar doğuracaktır.
Bu sonuçların başında, çaresiz kalan bazı Türkler’in
kendilerini Kürtmüş gibi göstererek Yavuz’un elinden kurtarmak istemeleri
gelir.
Yavuz'dan kurtulmak için Türkçe yerine Kürtçe konuşmaya
başlayan ve inançlarını böylece sürdürebilen bu Türklere Kürtmüş gibi
bakılacaktır.
Şah İsmailin yenilmesi Safevi devlitinin 'de Anadolu'dan
gelen Türkmenlere yüzünü çevirmesi ile Türkmenler hızla Kürtleşecektir.
Kürtler de Türkmenlerin Kürtleşmesinden büyük gelirler ve
çıkarlar elde edecek böylece çok küçük bir Kürt topluluğu bir anda
çoğalıverecektir.
Kürtler tarih boyunca Osmanlı devletinin en imtiyazlı
tabakalarından birisini oluşturmuşlardır Yakınmaları yalandır.
Bugün Kürtleri ezilen bir topluluk olarak göstermeye
kalkışmaları, Osmanlı dönemi söz konusu olduğunda, tarihsel gerçeklere ters
düşmektedir.
Şahkulu İsyanları
Mesela Şahkulu’nun çevresinde toplananlar dirlikleri
ellerinden alınan sipahiler ve Teke yöresinin yoksul köylülerinden oluşuyordu.
Fatih, Anadolu’yu Osmanlı ülkesine katmıştı. Fakat halk
refah ve saadet nimetinden mahrumdu. Yüce dağlar ortasında sığınacak yer
arıyordu.
AHMET REFIK: On Altıncı Asırda Rafızilik ve Bektaşilik;
Istanbul, 1932, s.7.
Bu sebeple köyler bile dağların kovuklarına kuruluyordu.
Şahkulu’nun amacı, Anadolu’da osmanlı siyasal iktiradına son
vermek Türkleri ağır vergiden ve devşirmelerden kurtarmaktı.
Şahkulu bu nedenle de yandaşlarına ulaklar gönderirken
“BUNDAN SONRA DEVLET VE SALTANAT BİZİMDİR" diyordu.
FARUK SÜMER: Safevi..; s. 32. ) ÇAĞATAY ULUÇAY: Yavuz Sultan
selim Nasıl Padişah Oldu?; IÜEd. FT Der., C.V, sayı 9, Mart 1954, s. 55.
Şahkulu İsyanı dikkatle organize edilmiş bir Türkmen
hareketidir Şahkulu kendine bir vezir atamış ve sancakbeyi dahi
görevlendirmişti.
Tarihlerde Karabıyıkoğlu, Şeyhoğlu ve Şeytan Kulu adları ile
de anılan Şahkulu, Hasan Halife’nin oğluydu ve Kortuteli’nin Yalınlı
köyündendi.
Şahkulu’nun Teke yada Teke ili olarak adlandırılan Antalya
yöresinde bulunan Yörüklerle birlikte hareket etmesi özel bir önem
taşımaktadır.
Antalya Korkuteli ve çevresindeki Yörükler yani Tekelüler,
Safevi Devletinin kuruluşunda önemli bir rol üstlenmişlerdir.
Başka bir deyişle, Antalya yöresinde yaşayan Yörüklerin bir
bölümü yeniden İran bölgesine göçmüş ancak bir bölümü de bu bölgede kalmıştı.
SELAHITTIN TANSEL; Yeni Vezikalar Karşısında ikinci Beyazıt
Hakkında Mütalaalar; Bell., C. XXVII, sayı 106, s. 228.
Kemalpaşa-zade’de,Yörüklerden Türkmenlerden bahsederken
"Ömründe ve diyarında kendüne kimse âdem dimeyen" nitelendirmesi yapmaktadır.
Hoca Saadettin Efendi ise, Şahkulunun çevresindeki Türklere
“Anadolu Türklerinden birkaç ayağı çarıklı sarikler ( hırsızlar)"
diyordu.
Osmanlı Devletine başkaldıranlar, işte bu Türklere ait
devlet kurmak isteyenlerdir Bunlar kimsenin adam yerine koymadığı yoksul
insanlardır.
Bu yoksul Türklerin Osmanlı güçleri karşısındaki
başarılarının İstanbul’da duyulmasıyla Osmanlı devleti bütün güçlerini
Anadolu’ya çevirir.
Amasya Sancak BeyiŞehzâde Ahmet,Niğde Sancak Beyi
SultanMehmet ve Anadolu Beylerbeyi Kargöz Ahmet Paşa, Şahkulu'ye yenmekle
görevlendirilir.
ŞAHKULU, KARAGÖZ AHMET PAŞANIN ADAMI NOKTA KOMUTASINDAKİ
OSMANLI GÜÇLERİNİ BURDUR YÖRESİNDE BÜYÜK BİR YENİLGİYE UĞRATTI BURDUR ‘U
ELE GEÇİRDİ.
Bu savaşta Türklerin kadınlar çocuklar ile yaya
olduğunu,Türklerin ayakkabısı olmadığı için ayaklarına çaput bağladıklarını
görüyoruz.
Burdur’da Osmanlıyı yenen Türklerin ellerinde köylerde
kullanılan alet edavatlar vardır. Osmanlı askerlerinden ele geçirdikleri atlara
binerler.
ŞAHKULU, BU BAŞARIDAN SONRA SULTAN KORKUT ÜZERİNE YÖNELDİ VE
KORKUT’UN KOMUTANI HASAN AĞAYI ALAŞEHİR OVASINDA YENDİ.
BU SIRADA İŞİN GİTTİKÇE TEHLİKELİ BİR NİTELİK OLMASI
KARŞISINDA SADRAZAM ALİ PAŞA, ŞAHKULU ÜZERİNE HAREKET ETMİŞ BULUNUYORDU.
ŞAHKULU KARAMAN BEYLERBEYİ HAYAR BEYİ BU NOKTADA YENEREK
BEYŞEHİR ÖNÜNE ULAŞDI, ORADAN SİVAS’A DOĞRU ÇEKİLDİ.
ALİ PAŞA, İKİ HAFTALIK BİR İZLEMEDEN SONRA SİVAS
YAKINLARINDAKİ GEDİK-HANI YÖRESİNDE ŞAHKULU’NA YETİŞTİ.
SELÇUKLULAR DÖNEMİNDE OLDUĞU GİBİ, ŞAHKULU’NUN YANINDA YER
ALAN TÜRKLER YİNE KADINLARI VE ÇOCUKLARI İLE BİRLİKTEYDİLER.
OSMANLI ORDUSU İLE YAPILAN BU SON SAVAŞA KADIN ÇOCUK HEP
BİRLİKTE GİRDİLER.
TÜRKLERLE OSMANLI ORDUSU ARASINDA BÜYÜK BİR SAVAŞ OLDU
SADRAZAM ÖLDÜ ALİ PAŞA’NIN SAVAŞ ALANINDA ÖLDÜRÜLEN İLK SADRAZAMDIR.
BU SAVAŞTA OSMANLI ORDUSU YİNE BOZULDU, ANCAK ŞAHKULU DA
ÖLDÜRÜLDÜ. BUNUN ÜZERİNE ÇEVRESİNDEKİLER DAĞILDILAR, SAFEVİ DEVLETİNE GÖÇ
ETTİLER.
Şahkulu ayaklanması böylece bastırılmış oluyordu. Ancak
ayaklanmaya yol açan nedenler yani devşirmelerin hırsızlıkları orta yerde
durmaktaydı.
“Türkler Asli Sahibi” oldukları kendi kurdukları devlette
köye bile olamamış yönetimden pay istemekte ezilmeye karşı çıkmaktadır.
Osmanlı devleti ise Hıristiyan unsurlara verdiği imkanların
hiç birisini Türklere vermemekte sadece cezalandırmaktadır.
İsyanların sebebi Osmanlıda Türklere karşı olan tutumdur.
Dışlanma, ezilme, horlanma ve ekonomik sömürü, bu sonucu doğurmuş bulunuyor.
Kalender Çelebi ayaklanmasında Pargalı İbrahim Paşanın
“Bir bölük çırılçıplak Insana neden yenildiklerini sormuş olması” meselenin özüdür.
Pargalı Paşa'nın "Çıplak" dediği insanlar ancak
Osmanlı ordusunu yenip ağırlıklarını ele geçirince üstlerine bir şeyler
giyebilmişlerdir.
Sadrazam İbrahim Paşa tarafından Türkmenlere geçim
kaynakları sağlanacağı yolsuzlukların önleneceği sözü verilince Türkler savaşı
bırakmıştır.
Anadolu'daki isyanları incelediğimizde Türklerin Osmanlıya
karşı isyan etmesinin asıl sebebinin açlık sınırına dayanmış olmalarıdır.
Bu yaşanan acılar Güneydoğuda Kürtleşmenin başlamasının
yegane sebebi olmuştur. Türklerin çocuklarına kol kanat olmak için çare arayışıdır.
Kaynaklar
FARUK SÜMER: Safevi Devletinin Kuruluşu ve Gelişmesinde
Anadolu Türklerinin Rolü. AKDTYK, TTK Yay., Ankara, 1992
AHMET CEVDET PAŞA: Tarih-i Cevdet. Sabah Gazetesi Yay.,
Istanbul, C.I, 1972, s. 64.
Prof. Dr. Faruk Sümer, Safevi Devletinin Kuruluşu ve
Gelişmesinde Anadolu Türklerinin Rolü, Güven Matbaası, Ankara, 1976, s.3.
F. Sümer Oğuzlar1972, s.145 –154
Hasan.Reşit
TANKUT: 1931 Köylerimiz Nasıldı s.27
FARUK SÜMER: Safevi..; s. 32. ) ÇAĞATAY ULUÇAY: Yavuz S
selim Nasıl Padiyah Oldu?; IÜEd. FT Der., C.V, sayı 9, Mart 1954, s. 55.
Prof. Dr. Orhan Türkdoğan, Etnik Sosyoloji,
MUSTAFA AKDAĞ: ; DTCF Der. C.XIII, sayı 1-2, Mart Haziran
1955, s. 35
Prof.Dr. MUSTAFA AKDAĞ: Türkiye’nin Iktisadi...; C. II, s.
127-130. “Devletin Imparatorlukçu Gidişatı Içinde Türk Halkı”
SELAHITTIN TANSEL; Yeni Vezikalar Karşısında ikinci Beyazıt
Hakkında Mütalaalar; Bell., C. XXVII, sayı 106, s. 228.
Sözde Kürt tarihçileri Kürt Tarihçisi değil
"Sözde Kürt tarihçiliği hüviyetine bürünmüş Ön Ata yalancıları ve kendi toplumunu aldatmak için hayal satanlar"diyelim.
COMMENTS