Türklerin İslamiyeti 300 Yıl Geç Kabul Etmesinin Sebebi Arap Vahşetidir Bölüm 2 Detaylı ve Günlük Takip İçin Twitter'dan Taner Ü...
Türklerin İslamiyeti 300 Yıl Geç Kabul Etmesinin Sebebi Arap Vahşetidir
Bölüm 2
Detaylı ve Günlük Takip İçin Twitter'dan Taner Ünal
ABDÜLKADİR İNAN’IN ŞU SÖZLERİ ÇOK ÖNEMLİDİR
İSLAMİYET GİBİ YÜCE BİR DİN NASIL OLMUŞTURDA YARIM YÜZYIL GEÇTİĞİ HALDE TÜRKLER TARAFINDAN KABUL EDİLMEMİŞTİR?
BUNUN TEK SEBEBİ VARDIR ODA ARAPLARIN İSLAMİYET UĞRUNA DEĞİL GANİMET VE HARAÇ UĞRUNA SAVAŞMALARIDIR. YAPILAN SAVAŞLARIN TEMEL SEBEBİ MEVCUT OLANI ALMAK EMEVİ SOYUNUN,MUHALİFLERİNİN YÖNETİCELİRİNİN VE SAVAŞAN ASKERLERİN ZENGİNLEŞMESİDİR.
ARAPLARIN ARDI ARKASI KESİLMEYEN TÜRKİSTAN SEFERLERİNDE, MADDİ ÇIKARLARIN, SERVET HIRSININ ÇOĞU KERE ÖN PLANDA OLDUĞU VE PEK DE ÖYLE HAMİYETİ DİNİYE İLE YÜCE EMELLER PEŞİNDE KOŞMADIKLARI AÇIK BİR GERÇEKTİR.
YAZAN TANER ÜNAL
KIYMETLİ OKURLARIM
ÇOK KIYMETLİ BİLİM ADAMLARINDAN EMEL ESİN, İSLAMİYETİN M. S. VII. YÜZYILIN İKİNCİ YARISINDA ORTA ASYA’YA ULUŞTAĞI VIII. YÜZYIL BAŞINDA, TÜRKLERİN YAŞADIĞI İLLERE VARMIŞ OLDUĞUNU VE TÜRKLER TARAFINDAN KKISMAN KABUL OLUNDUĞUNU BELİRTMEKTEDİR ANCAK TABERİ’DEN ALINTILAR YAPAN ESİN BU RİVAYETLERE GÖRE, MÜSLÜMAN OLMAYANLARDAN ALINAN CİZYE VERGİSİNİ, ÇOĞALTMAK İSTEYEN EMEVİLERİN, İSLAMIN YAYILMASINI ÖNLEMEK İÇİN, YERLİ HÜKUMDARLARLA ANLAŞTIKLARINI” SAVUNUR. HATTA, BU DURUMA DAYANAMAYAN HARİS İBN US-SURAYE GİBİ SAMİMİ BİR MÜSLÜMAN ARABIN, PEYGAMBERİN SİYAH BAYRAĞINI AÇARAK, MÜSLÜMAN OLMAK İSTEYENLERİ TOPLADIĞINDAN BAHSEDİR
(E. ESİN, MİLLİ KÜLTÜR TARİHİ SAFHALARINA BAKIŞ, S. 250.)
TABİİ Kİ ÖNCESİ DE VARDIR ÖMER DÖNEMİNDE İRAN’I ELE GEÇİREN ARAPLAR, ARALIKLARLA TÜRKİSTAN’A AKINLAR YAPARLAR. ANCAK CEYHUN IRMAĞI TÜRKLERLE ARAPLAR ARASINDA BİR GÜVENLİK SINIRIDIR. ARAPLAR, HENÜZ TÜRKELİNİ DOĞRUDAN TOPRAKLARINA KATMA CESARETİNİ GÖSTEREMEZLER. KİMİ GİRİŞİMLERİ BAŞARISIZLIKLA BİTER. NİTEKİM OSMAN DÖNEMİNDE FERGANA ÜZERİNE YAPILAN ARAP AKINI, ARAPLAR AÇISINDAN TÜM BİR YIKIM OLUR. BAŞLARINDAKİ KOMUTALNAL BİRLİKTE TÜM ARAP GÜÇLERİ, BİR KİŞİ KALMAKSIZIN TÜRKLERCE BİÇİLİR. HALİFELİK MERKEZÇİ DE İÇ ÇEKİŞMELERLE KARIŞIK BİR GÖRÜNÜMDEDİR. OSMAN İLE BAŞLAYAN EMEVİ AİLESİ ETKİNLİĞİ ARAPLAR ARASINDA HUZURSUZLUĞA NEDEN OLUR. OSMAN VE ONU İZLEYEN ALİ DÖNEMLERİNDE TÜRK ELLERİNE SALDIRILAR DURUR. MUAVİYE’NİN ARAP İMPARATORLUĞUNUN BAŞINA GEÇMESİ İLE SALDIRILAR YOĞUNLUK KAZANACAKTIR.
653’TE BELH KISA BİR SÜRE ARAPLARIN ELİNE GEÇER.
ARAPLAR’IN GÖZÜ UZUN SÜREDİR BELH ŞEHRİ ÜZERİNDEDİR. BELH’İN ÖNASYA GEÇMİŞİNDE ÖNEMLİ BİRİ YERİ VARDIR. BUDİZMİN KUTSAL KENTİDİR.
ARAPLAR 670 YILINDA CEYHUN’UN SOL KIYILARINA DAYANIRLAR.
ARAPLAR 12 YIL ZENGİN VE BAYINDIR TÜRK ŞEHİRLERİNİ BİRBİRİ ARDINA YAĞMALAYIP YIKMAKLA UĞRAŞIRLAR.
GİTTİKLERİ YERDE ÖLÜM, YIKIM VE YANGIN BIRAKIRLAR. YİNE DE KESİN SONUÇ ALAMAZLAR. TÜM BU KIYIM, ZULÜM VE VAHŞETE KARŞIN TÜRKLER DİRENİRLER.
ABDÜLKADİR İNAN’IN ŞU SÖZLERİ ÇOK ÖNEMLİDİR
“BU DÖNEMDE HORASAN’DAKİ ARAPLAR ARAINDA DA GEÇİMSİZLİK BAŞ GÖSTERİR. HORASAN’IN İSLAM DEVLETİNE KATILMASININ ARDINDAN YARIM YÜZ YIL GEÇMESİNE KARŞIN, YERLİ HALK İSLAMDAN ÇOK UZAKTIR.”
İSLAMİYET GİBİ YÜCE BİR DİN NASIL OLMUŞTURDA YARIM YÜZYIL GEÇTİĞİ HALDE TÜRKLER TARAFINDAN KABUL EDİLMEMİŞTİR?
BUNUN TEK SEBEBİ VARDIR ODA ARAPLARIN İSLAMİYET UĞRUNA DEĞİL GANİMET VE HARAÇ UĞRUNA SAVAŞMALARIDIR. YAPILAN SAVAŞLARIN TEMEL SEBEBİ MEVCUT OLANI ALMAK EMEVİ SOYUNUN,MUHALİFLERİNİN YÖNETİCELİRİNİN VE SAVAŞAN ASKERLERİN ZENGİNLEŞMESİDİR.
ARAPLARIN ARDI ARKASI KESİLMEYEN TÜRKİSTAN SEFERLERİNDE, MADDİ ÇIKARLARIN, SERVET HIRSININ ÇOĞU KERE ÖN PLANDA OLDUĞU VE PEK DE ÖYLE HAMİYETİ DİNİYE İLE YÜCE EMELLER PEŞİNDE KOŞMADIKLARI AÇIK BİR GERÇEKTİR.
MESELA AŞAĞI TÜRKİSTAN HAREKATINDA ÇOK BÜYÜK BAŞARILAR SAĞLAYAN VE ZENGİN TÜRK ŞEHİRLERİNİ BİR BİR ELE GEÇİREN VE EN SONUNDA ARAP HAKİMİYETİNİ TÜRK YURTLARINDA KESİN BİR ŞEKİLDE YERLEŞTİREN KUTEYBE’NİN GİRİŞTİĞİ BU FETİH HAREKETLERİNDE GERÇEK AMACININ NE OLDUĞUNU GÜYA KENDİSİNE BİR ÖVGÜ NİTELİĞİNDE SÖYLENEN ŞU BEYİTLER AÇIKÇA ORTAYA KOYMAKTADIR.
KENDİSİNİN HAYRANI OLAN BİR ARAP ŞAİRİ ŞÖYLE DEMEKTEDİR:
BİR BAŞKA ARAP ŞAİRİ İSE, MAL VE SERVET EDİNMEDE NE KUTEYBE’DEN ÖNCE, NE DE SONRA KUTEYBE GİBİ BİR KİMSENİN HORASAN’A VALİ OLARAK ASLA GELMEDİĞİNİ BEYAN ETMİŞ VE SANKİ İFTİHAR EDERCESİNE EFENDİSİNE BEYİTLER SÖYLEMİŞTİR.
YAĞMA VE TALAN İÇİN ZAVALLI TÜRKLERİN NE KADAR İNSAFSIZ BİR ŞEKİLDE KILIÇTAN GEÇİRİLDİĞİNİ BÜYÜK BİR NEŞE İLE DİLE GETİREN ŞAİRLER ÇIKMIŞTIR.
TÜRKİSTAN ŞEHİRLERİNDEN ARAP DÜNYASINA SENELERCE AKITILAN BU BİTMEZ TÜKENMEZ ZENGİNLİKLER, ARAPLARI O DERECE TAHRİK ETMİŞTİR Kİ HORASAN VALİLİĞİNİ ELDE ETMEK ŞÖYLE DURSUN AŞAĞI TÜRKİSTAN ŞEHİRLERİNDEN HERHANGİ BİRİNDE BİRAZ SEVİYELİ BİR MEMURİYET ELDE ETMEK İÇİN BİLE EMEVİ DEVLET ADAMLARI ADETA YARIŞ EDER HALE GELMİŞLERDİR.
ON SENEDEN FAZLA BİR ZAMAN SÜREN HORASAN VALİLİĞİ SIRASINDA TÜRKİSTAN’IN BÜYÜK ŞEHİRLERİNİ FETHEDEN, ZAFERDEN ZAFERE KOŞTURDUĞU ORDUSUNU GANİMETE BOĞAN KUTEYBE’NİN, BİR AYAKLANMA SONUCU EN YAKIN ARKADAŞLARI TARAFINDAN BAŞININ UÇURULMASINDA, NE YAZIK Kİ HORASAN’A GENEL VALİ OLMAK HIRSI VARDIR
TÜRKLERİN İSLMİYETİ 300 YIL GEÇ KABUL ETMELERİNİN SEBEBİ ARAPLARIN EMEVİ SALTANATINA PARA AKTARMA HIRSLARI YAĞMA VE TALAN HIRSLARIDIR.
OKURLARIMIZI SIKMAMAK BAKIMINDAN KALAN KISMI AYRI BİR BÖLÜM HALİNDE YAZIYORUM
Türklerin İslamiyeti 300 Yıl Geç Kabul Etmesinin Sebebi Arap Vahşetidir Bölüm 1
Türklerin İslamiyeti 300 Yıl Geç Kabul Etmesinin Sebebi Arap Vahşetidir Bölüm 2
Türklerin İslamiyeti 300 Yıl Geç Kabul Etmesinin Sebebi Arap Vahşetidir Bölüm 3
Bölüm 2
Detaylı ve Günlük Takip İçin Twitter'dan Taner Ünal
ABDÜLKADİR İNAN’IN ŞU SÖZLERİ ÇOK ÖNEMLİDİR
“BU DÖNEMDE HORASAN’DAKİ ARAPLAR ARAINDA DA GEÇİMSİZLİK BAŞ GÖSTERİR. HORASAN’IN İSLAM DEVLETİNE KATILMASININ ARDINDAN YARIM YÜZ YIL GEÇMESİNE KARŞIN, YERLİ HALK İSLAMDAN ÇOK UZAKTIR.”
İSLAMİYET GİBİ YÜCE BİR DİN NASIL OLMUŞTURDA YARIM YÜZYIL GEÇTİĞİ HALDE TÜRKLER TARAFINDAN KABUL EDİLMEMİŞTİR?
BUNUN TEK SEBEBİ VARDIR ODA ARAPLARIN İSLAMİYET UĞRUNA DEĞİL GANİMET VE HARAÇ UĞRUNA SAVAŞMALARIDIR. YAPILAN SAVAŞLARIN TEMEL SEBEBİ MEVCUT OLANI ALMAK EMEVİ SOYUNUN,MUHALİFLERİNİN YÖNETİCELİRİNİN VE SAVAŞAN ASKERLERİN ZENGİNLEŞMESİDİR.
ARAPLARIN ARDI ARKASI KESİLMEYEN TÜRKİSTAN SEFERLERİNDE, MADDİ ÇIKARLARIN, SERVET HIRSININ ÇOĞU KERE ÖN PLANDA OLDUĞU VE PEK DE ÖYLE HAMİYETİ DİNİYE İLE YÜCE EMELLER PEŞİNDE KOŞMADIKLARI AÇIK BİR GERÇEKTİR.
YAZAN TANER ÜNAL
KIYMETLİ OKURLARIM
ÇOK KIYMETLİ BİLİM ADAMLARINDAN EMEL ESİN, İSLAMİYETİN M. S. VII. YÜZYILIN İKİNCİ YARISINDA ORTA ASYA’YA ULUŞTAĞI VIII. YÜZYIL BAŞINDA, TÜRKLERİN YAŞADIĞI İLLERE VARMIŞ OLDUĞUNU VE TÜRKLER TARAFINDAN KKISMAN KABUL OLUNDUĞUNU BELİRTMEKTEDİR ANCAK TABERİ’DEN ALINTILAR YAPAN ESİN BU RİVAYETLERE GÖRE, MÜSLÜMAN OLMAYANLARDAN ALINAN CİZYE VERGİSİNİ, ÇOĞALTMAK İSTEYEN EMEVİLERİN, İSLAMIN YAYILMASINI ÖNLEMEK İÇİN, YERLİ HÜKUMDARLARLA ANLAŞTIKLARINI” SAVUNUR. HATTA, BU DURUMA DAYANAMAYAN HARİS İBN US-SURAYE GİBİ SAMİMİ BİR MÜSLÜMAN ARABIN, PEYGAMBERİN SİYAH BAYRAĞINI AÇARAK, MÜSLÜMAN OLMAK İSTEYENLERİ TOPLADIĞINDAN BAHSEDİR
(E. ESİN, MİLLİ KÜLTÜR TARİHİ SAFHALARINA BAKIŞ, S. 250.)
TABİİ Kİ ÖNCESİ DE VARDIR ÖMER DÖNEMİNDE İRAN’I ELE GEÇİREN ARAPLAR, ARALIKLARLA TÜRKİSTAN’A AKINLAR YAPARLAR. ANCAK CEYHUN IRMAĞI TÜRKLERLE ARAPLAR ARASINDA BİR GÜVENLİK SINIRIDIR. ARAPLAR, HENÜZ TÜRKELİNİ DOĞRUDAN TOPRAKLARINA KATMA CESARETİNİ GÖSTEREMEZLER. KİMİ GİRİŞİMLERİ BAŞARISIZLIKLA BİTER. NİTEKİM OSMAN DÖNEMİNDE FERGANA ÜZERİNE YAPILAN ARAP AKINI, ARAPLAR AÇISINDAN TÜM BİR YIKIM OLUR. BAŞLARINDAKİ KOMUTALNAL BİRLİKTE TÜM ARAP GÜÇLERİ, BİR KİŞİ KALMAKSIZIN TÜRKLERCE BİÇİLİR. HALİFELİK MERKEZÇİ DE İÇ ÇEKİŞMELERLE KARIŞIK BİR GÖRÜNÜMDEDİR. OSMAN İLE BAŞLAYAN EMEVİ AİLESİ ETKİNLİĞİ ARAPLAR ARASINDA HUZURSUZLUĞA NEDEN OLUR. OSMAN VE ONU İZLEYEN ALİ DÖNEMLERİNDE TÜRK ELLERİNE SALDIRILAR DURUR. MUAVİYE’NİN ARAP İMPARATORLUĞUNUN BAŞINA GEÇMESİ İLE SALDIRILAR YOĞUNLUK KAZANACAKTIR.
653’TE BELH KISA BİR SÜRE ARAPLARIN ELİNE GEÇER.
ARAPLAR’IN GÖZÜ UZUN SÜREDİR BELH ŞEHRİ ÜZERİNDEDİR. BELH’İN ÖNASYA GEÇMİŞİNDE ÖNEMLİ BİRİ YERİ VARDIR. BUDİZMİN KUTSAL KENTİDİR.
ARAPLAR 670 YILINDA CEYHUN’UN SOL KIYILARINA DAYANIRLAR.
ARAPLAR 12 YIL ZENGİN VE BAYINDIR TÜRK ŞEHİRLERİNİ BİRBİRİ ARDINA YAĞMALAYIP YIKMAKLA UĞRAŞIRLAR.
GİTTİKLERİ YERDE ÖLÜM, YIKIM VE YANGIN BIRAKIRLAR. YİNE DE KESİN SONUÇ ALAMAZLAR. TÜM BU KIYIM, ZULÜM VE VAHŞETE KARŞIN TÜRKLER DİRENİRLER.
ABDÜLKADİR İNAN’IN ŞU SÖZLERİ ÇOK ÖNEMLİDİR
“BU DÖNEMDE HORASAN’DAKİ ARAPLAR ARAINDA DA GEÇİMSİZLİK BAŞ GÖSTERİR. HORASAN’IN İSLAM DEVLETİNE KATILMASININ ARDINDAN YARIM YÜZ YIL GEÇMESİNE KARŞIN, YERLİ HALK İSLAMDAN ÇOK UZAKTIR.”
İSLAMİYET GİBİ YÜCE BİR DİN NASIL OLMUŞTURDA YARIM YÜZYIL GEÇTİĞİ HALDE TÜRKLER TARAFINDAN KABUL EDİLMEMİŞTİR?
BUNUN TEK SEBEBİ VARDIR ODA ARAPLARIN İSLAMİYET UĞRUNA DEĞİL GANİMET VE HARAÇ UĞRUNA SAVAŞMALARIDIR. YAPILAN SAVAŞLARIN TEMEL SEBEBİ MEVCUT OLANI ALMAK EMEVİ SOYUNUN,MUHALİFLERİNİN YÖNETİCELİRİNİN VE SAVAŞAN ASKERLERİN ZENGİNLEŞMESİDİR.
ARAPLARIN ARDI ARKASI KESİLMEYEN TÜRKİSTAN SEFERLERİNDE, MADDİ ÇIKARLARIN, SERVET HIRSININ ÇOĞU KERE ÖN PLANDA OLDUĞU VE PEK DE ÖYLE HAMİYETİ DİNİYE İLE YÜCE EMELLER PEŞİNDE KOŞMADIKLARI AÇIK BİR GERÇEKTİR.
MESELA AŞAĞI TÜRKİSTAN HAREKATINDA ÇOK BÜYÜK BAŞARILAR SAĞLAYAN VE ZENGİN TÜRK ŞEHİRLERİNİ BİR BİR ELE GEÇİREN VE EN SONUNDA ARAP HAKİMİYETİNİ TÜRK YURTLARINDA KESİN BİR ŞEKİLDE YERLEŞTİREN KUTEYBE’NİN GİRİŞTİĞİ BU FETİH HAREKETLERİNDE GERÇEK AMACININ NE OLDUĞUNU GÜYA KENDİSİNE BİR ÖVGÜ NİTELİĞİNDE SÖYLENEN ŞU BEYİTLER AÇIKÇA ORTAYA KOYMAKTADIR.
KENDİSİNİN HAYRANI OLAN BİR ARAP ŞAİRİ ŞÖYLE DEMEKTEDİR:
“KUTEYBE HER GÜN YENİ BİR YAĞMAYA DALAR,
SERVET ÜSTÜNE DURMADAN SERVETLER YIĞAR,
TAÇ GİYDİRİLDİ VALİ KUTEYBE’YE Kİ, TAA
BAŞININ SİYAH SAÇLARI BEYAZ OLANA KADAR.”
BİR BAŞKA ARAP ŞAİRİ İSE, MAL VE SERVET EDİNMEDE NE KUTEYBE’DEN ÖNCE, NE DE SONRA KUTEYBE GİBİ BİR KİMSENİN HORASAN’A VALİ OLARAK ASLA GELMEDİĞİNİ BEYAN ETMİŞ VE SANKİ İFTİHAR EDERCESİNE EFENDİSİNE BEYİTLER SÖYLEMİŞTİR.
YAĞMA VE TALAN İÇİN ZAVALLI TÜRKLERİN NE KADAR İNSAFSIZ BİR ŞEKİLDE KILIÇTAN GEÇİRİLDİĞİNİ BÜYÜK BİR NEŞE İLE DİLE GETİREN ŞAİRLER ÇIKMIŞTIR.
TÜRKİSTAN ŞEHİRLERİNDEN ARAP DÜNYASINA SENELERCE AKITILAN BU BİTMEZ TÜKENMEZ ZENGİNLİKLER, ARAPLARI O DERECE TAHRİK ETMİŞTİR Kİ HORASAN VALİLİĞİNİ ELDE ETMEK ŞÖYLE DURSUN AŞAĞI TÜRKİSTAN ŞEHİRLERİNDEN HERHANGİ BİRİNDE BİRAZ SEVİYELİ BİR MEMURİYET ELDE ETMEK İÇİN BİLE EMEVİ DEVLET ADAMLARI ADETA YARIŞ EDER HALE GELMİŞLERDİR.
ON SENEDEN FAZLA BİR ZAMAN SÜREN HORASAN VALİLİĞİ SIRASINDA TÜRKİSTAN’IN BÜYÜK ŞEHİRLERİNİ FETHEDEN, ZAFERDEN ZAFERE KOŞTURDUĞU ORDUSUNU GANİMETE BOĞAN KUTEYBE’NİN, BİR AYAKLANMA SONUCU EN YAKIN ARKADAŞLARI TARAFINDAN BAŞININ UÇURULMASINDA, NE YAZIK Kİ HORASAN’A GENEL VALİ OLMAK HIRSI VARDIR
TÜRKLERİN İSLMİYETİ 300 YIL GEÇ KABUL ETMELERİNİN SEBEBİ ARAPLARIN EMEVİ SALTANATINA PARA AKTARMA HIRSLARI YAĞMA VE TALAN HIRSLARIDIR.
OKURLARIMIZI SIKMAMAK BAKIMINDAN KALAN KISMI AYRI BİR BÖLÜM HALİNDE YAZIYORUM
Türklerin İslamiyeti 300 Yıl Geç Kabul Etmesinin Sebebi Arap Vahşetidir Bölüm 1
Türklerin İslamiyeti 300 Yıl Geç Kabul Etmesinin Sebebi Arap Vahşetidir Bölüm 2
Türklerin İslamiyeti 300 Yıl Geç Kabul Etmesinin Sebebi Arap Vahşetidir Bölüm 3
COMMENTS