Eylül 95 – İslam Davası Atatürk’ün din anlayışı ile ilgili anlattıklarımızdan bir gün sonra "SENTEZCİ" suçlaması yapıldı. ...
Eylül 95 – İslam Davası
Atatürk’ün
din anlayışı ile ilgili anlattıklarımızdan bir gün sonra "SENTEZCİ" suçlaması yapıldı.
Halbuki Atsız Hoca'nın ebediyete intikalinden sonra bu
sentezcilikle uzun yıllar tek başıma mücadele verdim. Yaptıklarım ve
yaşadıklarım maruz kaldıklarım bir kaç kitap konusu olur.
Bu
konuda sadece 1995 yılında Ortadoğu Gazetesinde kaleme aldığımız bir köşe
yazısını sunmak istiyorum.
Bu
yazımızı bu günkü koşullarda değil 1995 yılı şartlarını hatırlayanlar
değerlendirirse önemi daha iyi anlaşılacaktır.
Arkadaşlar
Yıl 1995 Türk İslam sentezi dışında konuşmanın Milliyetçiliğe zıt görüldüğü bir
dönemde Milliyetçi bir gazetede köşe yazıyordum
--
Yeni
Asya Gaz.Sahibi Sayın kutlular'ın kızı vefat ediyor Milliyetçiler Gazetelerde
"İSLAM DAVAMIZIN ÖNDERLERİNDEN" başlıklı ilan veriyorlar.
Bende
bu siyasi ümmetçiliğe içerledim ve "İSLAM DAVASI" başlıklı bir yazı
yazdım Bu yazıyı Vatan İçin Elele isimli kitabımda bulabilirsiniz
İSLAM
DAVASI (Ortadoğu Eylül 1995) Tanınmış Türk milliyetçisi kalemler Sayın
Kutlular’ın kızının başına gelen üzücü hadiseden bahsederken İslâm
davasının savunucusu,lideri veya İslâm sentezi davasının lideri”gibi ifadeler
kullanmışlar. Arkadaşlar BİZİM DAVAMIZ TÜRKLÜK DAVASIDIR.
MİLLETİ
İÇİN BUGÜN İÇİN"İSLÂM DAVASI"ÖNCELİK SIRASI TAŞIMAMAMAKTADIR.
BİZİM
DAVAMIZ ATATÜRK'ÜN KURDUĞU TÜRK CUMHURİYETİNİ İLELEBET YAŞATMAKTIR.
Türkiye'nin
İslam ile ilgili bir problemi yoktur. İnsanlarımız dindardır. İnanç sahibidir.
Yüce dinimiz üzerinden politika yapmak yanlıştır
Diyanet Nasıl Düşünüyor ?
Diyanet
İşlerimizin kıymetli mensupları başta kıymetli Bilm Adamlarımız yaptığı
hizmetler ile yüce dinimiz daha anlaşılır hale gelmektedir.
TÜRK
DÜŞMANLARININ HEDEFİ TÜRKLÜĞÜMÜZDÜR. TÜRK MİLLETİ ANAYURDUNDA SALDIRI
ALTINDADIR. YOK EDİLMEK İSTENİLEN TÜRKLÜĞÜMÜZDÜR
Siyasi
Ümmetçi söylemler insanlarımızı Refah Partisi ve Sözde İslamcı cemaatlerin
kucağına itmektedir. TÜRKLÜK DAVAMIZ BİRİNCİ MESELEMİZDİR
Ülkemizde
İslâmı yaşamak isteyen bir insan bunu istediği gibi yaşayabilir. İstediğiniz
kadar namaz kılabilir, Oruç tutabilir, koğuculuk
yapmayabilir, Gıybetten uzak durabilir, Zekatınızı verebilir, Kurbanınızı
kesebilir Hacca gidebilirsiniz komşunuza iyilik yapar, hatta
kaldırıma bir seccade yazıp namaz bile kılabilirsiniz. Yalan söylemeyebilir,
Geceleri ibadet edebilir Kur’an okuyabilirsiniz.
Hülasa
bir Müslümanın yapması ve yaşaması gereken her şey en ileri düzeyde ülkemizde
serbesti içerisindedir. (Ortadoğu gazetesi 1995 Eylül)
İslam'ın Özgürce Yaşanabileceği Tek Ülke
Üstelik
Arap ülkelerini gezmiş ve kalmış bir kişi olarak İslâmiyetin en iyi yaşanan ve
uygulanan yerinin de Türkiye olduğunu söyleyebilirim
İstiklal
Harbi’nde İslâmiyet,dini manada değil, milliyetçi manada kullanılmıştır.
Türkiye büyük tehlikelerle karşı karşıyadır(Ortadoğu 1995)
SAYIN
KUTLULAR’IN BAŞINA GELEN ÜZÜCÜ HADİSE, BİZİ DE ÜZMÜŞTÜR. ANCAK BU ZATIN “İSLÂM
DAVASI” DİYE NİTELENDİRDİĞİ DAVA BİZİM DAVAMIZ DEĞİLDİR
İslâm
davası diyerek DİN TACİRLİĞİ yapan Siyasi Ümmetçilere benzemeyelim.Bunlar
İslâmiyet’i savunmuyorlar. İslâmiyet’e bir katkıları da yok.
Siyasi
Ümmetçiler din konusunda, sürekli problem çıkarmak suretiyle, hem İslâmiyet’e
hem de ülke bütünlüğüne zarar veriyorlar.
BUNLAR,
ARAPLAR’IN CAHİLİYYE DEVRİNDEN KALMA KÖTÜ ADETLERİ İLE İNSANLARIMIZI
ZEHİRLİYOR, SUUD PARALARIYLA ÜLKEYİ GERİ GÖTÜRME OYUNU OYNUYORLAR.
Türkiye’de
bu konuda problemler öne sürülebilir eğitimsizlik, ahlaki dejenerasyon gibi
Ancak Siyasi Ümmetçiler çare üretmiyor bunu sömürüyor.
İnsanların
özel hayatlarına kimsenin karışma hakkı olamaz. İnanç Allah ile kul
arasındadır.(Ortadoğu Gazetesi Eylül 1995 Köşe yazımız)
Ruhban Sınıf Yoktur.
Dinimiz
de zorlama yoktur Dinimizde ruhban yoktur. Biz Hıristiyan mıyız ki Allah ile
aramıza bir takım şeyhler Şıhlar efendiler sokuyoruz.
Arkadaşlarımızın
bir kısmı yıllarca, Refah arabasına sağ teker olacak politikalara itilmişler ve
bunları savunmuşlardır.
Neticesi
de ortadadır. Bu politikaları savunanların bugün, milliyetçilikle bir alakası
kalmamıştır. Bugün aramızda değildirler.
ARTIK
GERÇEKLERİ KONUŞALIM. HAMASİ POLİTİKALARIN VE BİRTAKIM DENGELERİ GÖZETMENİN NE
BİZE NE DE ÜLKEMİZE BİR YARARI OLMAMIŞTIR.
SENTEZCİ
GÖRÜŞ TÜRK ÇOCUKLARINI SİYASİ ÜMMETÇİ PARTİLERE, TARİKATLARIN KUCAĞINA
İTMEKTEDİR. TÜRK ÇOCUKLARI ONLARIN ELİNDE MANKURTLAŞMAKTADIR.
YILLARDIR
TÜRK ÇOCUKLARINA YÜKSEK TÜRKLÜK ŞUURU CUMHURİYET VE ATATÜRK SEVGİSİ VERECEK
YERDE ONLARN KÖRPE BEYİNLERİNİ HAMASETLE DOLDURUYORLAR.
BU
HARAKETİN İÇERİSİNDE YILLARDIR EN ÖN SAFLARDA MÜCADELE ETMİŞ BİR KARDEŞİNİZ
OLARAK TÜRK ÇOCUKLARININ MİLLİYETSİZLEŞTİRİLMESİNE HER ZAMAN KARŞI
ÇIKTIM ATATÜRK GECELERİ TERTİPLEDİK TÜRK MİLLİYETÇİLERİ YÜKSEK TÜRKLÜK ŞUURUYLA
VERDİĞMZ MÜCADELEYİ DESTEKLEDİ.
BU
GECELERDE YÜZLERCE PARTİ TEŞKİLATINA ATÜTÜRK RESMİ ASTIK ATATÜRKÇÜLÜĞÜ MHP'DE
BAYRAKLAŞTIRDIK ÇOK UZUN VE ZOR BİR MÜCADELEDİR BU!
SİYASİ ÜMMETÇİLİK
ÜZERİNDE BİRAZ TÜRKLLÜKTEN BAHSEDİLEREK YAPILAN SENTEZCİLİĞİN ADI HER ŞEY
OLABİLİR ANCAK TÜRK MİLLİYETÇİLİĞİ OLMAZ.
TÜRK
MİLLİYETÇİSİ ÜMMETÇİ DEĞİL, TÜRKÇÜDÜR. ÜLKÜMÜZ TÜRK ÜLKÜSÜDÜR ÜLKÜCÜ MANKURT
DEĞİL BOZKURTTUR.
İslam
ile başlayarak İslam davası ile biten söyleşiler çekici olabilir ancak bu
yaptığımız siyasi ümmetçilere adam kazandırmaya yarıyor.
SİYASİ
ÜMMETÇİLERİN ARKASINDAKİ GÜÇLER GAYRİ TÜRK GAYRİ MİLLİ UNSURLARDIR DÜNYADA EN
KOLAY İSTİSMARI YAPILABİLECEK HUSUS DİNDİR.
İSLAM
TACİRLERİNCE PAZARLANAN SÖZDE BİR İSLAM ANLAYIŞI İLE TÜRKLÜĞÜMÜZE SALDIRIYORLAR
BU OYUNU BOZMALIYIZ (Ortadoğu Eylül 1995 İslam davası)
BUNUN
İLK YOLU TÜRK MİLLİYETÇİLERİN SİYASİ ÜMMETÇİ SÖYLEMLERDEN UZAK DURMASIDIR. TÜRK
MİLLEYETÇİSİ TÜRKÇÜDÜR ATATÜRKÇÜDÜR YOL BUDUR.
SAYIN
KUTLULAR’IN “İSLÂM DAVASI” OLARAK SAVUNDUĞU DAVANIN TÜRK MİLLİYETÇİLERİ İLE
ALAKASI OLAMAZ. (Ortadoğu gaz 1995'te yayınlanan yazımız)
İSLAM
DAVAMIZIN ÖNDERİ DİYEREK İLAN VERİLMESİ YANLIŞTIR SAİD-İ KÜRDİ'Yİ BAYRAK KABUL
EDEN BİR GAZETENİN İSLAM DAVASI BİZİM DAVAMIZ DEĞİLDİR.
SİYASİ
ÜMMETÇİLİK, MİLLİYETİ MİLLETİ REDDEDERKEN BUNLARIN SÖZDE "İSLAM
DAVASI" DEDİĞİ DİN TACİRLİĞİ NASIL OLUR DA BİZİM DAVAMIZ OLUR.
TÜRK
İSLAM SENTEZİ DIŞITÜRKLÜKLE SÜSLENMİŞ YUMUŞAK BİR ELDİVENİN İÇİNDE İSLAM
TACİRLİĞİNDEN OLUŞAN DEMİRDEN BİR YUMRUKTUR.
TÜRK
MİLLİYETÇİLERİ İNANÇLIDIR ANCAK DİN SÖMÜRÜSÜNE İHTİYAÇLARI YOKTUR. "İSLAM
DAVASI" SÖZCÜKLERİ İSLAM'IN SİYASETE ALET EDİLMESİDİR.
BUNLAR
TARİHTE TECRÜBE EDİLMİŞTİR. ZİYA GÖKALP BİLE KİTAPLARINI 1923'TE DÜZELTMİŞ
TÜRKLÜKLE İSLAMCI ANLAYIŞ BİRBİRİNİ REDDEDER DEMİŞTİR.
Türkçüler Ne Diyor ?
Ziya
Gökalp Türkçülüğün Esaslarında:
“Bir zamanlar İttihad-ı İslam ülküsü Müslüman kavimlerin bağımsızlığa kavuşmasını, sağlar sanılıyordu.”
“Halbuki ameli tecrübeler
gösterdi ki İslam ittihadı bir taraftan teokrasi ve klerikalizm gibi irticai
cereyanları doğurduğu görüldü"(Gökalp)
"(Sentez)İslam
alemlinde milliyet mefkurelerinin vemilli vicdanların uyanmasına aleyhtarve
Müslüman kavimlerin gelişmesine engeldir" (Z.Gökalp)
Ziya Gökap devamla "Çünkü İslam âleminde milli vicdanın gelişmesine engel olmak Müslüman milletlerin bağımsızlığına engel olmak demektir"
"O
HALDE NE YAPMALI?HER ŞEYDEN ÖNCE GEREK ÜLKEMİZDE,GEREK ÖTEKİ İSLAM ÜLKELERİNDE
DAİMA MİLLİYETÇİLİĞİ UYANDIRMAYA ÇALIŞMALIYIZ"Ziya Gökalp
"ÇÜNKÜ
BÜTÜN GELİŞMELERİN KAYNAĞI MİLLİ VİCDAN OLDUĞU GİBİ, MİLLİ İSTİKLALİN KAYNAK VE
DAYANAĞI YALNIZ ODUR.” Z.G.Türkçülüğün Esasları s 75.
ANADOLU
İNKILÂBI’NA KADAR DEVLETİMİZİN, MİLLETİMİZİN HATTA LİSANIMIZIN ADLARI “OSMANLI”
SÖZCÜĞÜYDÜ" Türkçülüğün Esasları s 175
"TÜRK”
SÖZCÜĞÜ AĞZA BİLE ALINMAZDI. HİÇ KİMSE “BEN TÜRKÜM” DEMEYE CESARET EDEMEZDİ.”
(Ziya Gökalp Türkçülüğün Esasları s 75)
“TÜRKÇÜLÜK
HİÇBİR ZAMAN KLERİKALİZM (SİYASİ ÜMMETÇİLİK-İSLAMCILIK)’VE TEOKRASİ(DİNE DAYALI
YÖNETİM) İLE BAĞDAŞAMAZ.” Z.G ökalp T.Esas.s 75
Salt İslamcılık ve MI6
Salt
“İslamcılık“ ile ilgili çalışmalar 19. Yüzyılda İngiltere de Mİ6 tarafından
yürütülen bir projedir Bu gün bu projeyi ABD yürütmektedir.
Bizler
Bir imparatorluğun batışını mı yaşadık yeni bir devlet mi kurduk? 75 YIL ÖNCE
ARAP ÇÖLLERİNE GÖMÜLMÜŞ BİR FİKRİ NEDEN SAVUNUYORUZ ?
HÜRRİYETİ
İTİLAF ARTIKLARI,ATATÜRK DÜŞMANLARI,SÖZDE İSLAMCILAR PEYAMİ SEFA'NIN SİYAM
İKİZİ DEDİĞİ MODELİ MİLLİYETÇİLERE YENİ BİR ŞEYMİŞ GİBİ SUNDULAR CİLALADILAR
AMBALAJLADILAR TÜRKÇÜLÜK VE ATATÜRKÇÜLÜK YERİNE BU 90 YIL ÖNCE İTTİHAT TERAKKİ
İLE BATMIŞ FİKRİ BENİMSETTİLER
TÜRK
MİLLİYETÇİLĞİNİN BABASI Prof.Dr. ZİYA GÖKALP'İN ZARARLI VE MİLLİYETÇİLİK
KARŞITI BULDUĞU SENTEZCİ ANLAYIŞIN NESİNİ SAVUNUYORUZ?
1972'DE
BAŞLAYAN YAZI HAYATIMDAN BU YANA BU AYNI ÇİZGİDEYİM. BU SENTEZCİ ANLAYIŞ AYNI
ZAMANDA 12 EYLÜL İLE PALAZLANDIRILAN BİR PROJEDİR.
Türküz Diye Haykıralım
TÜRK
MİLLİYETÇİLİĞİNDE ÜMMETÇİ SÖYLEM OLMAZ TÜRKLÜK ESASTIR.TÜRK MİLLETİNİN YÜKSEK
MEDENİYETE ULAŞMASI ESASTIR.
ATATÜRK
TÜRK MİLLİYETÇİLİĞİ FİKİR VE DÜŞÜNCESİNİ AKSİYON HALİNE GETİRMİŞTİR.
CUMHURİYETİN İLK 15 YILI TÜRKLÜĞÜN ZİRVEYE ÇIKTIĞI YILLARDIR.
YOLUMUZ
ATATÜRK'ÜN ÇİZDİĞİ YOL OLMALIDIR. HEDEFİMİZ HANGİ SİYASİ GÖRÜŞTE OLURSA OLSUN
YÜREĞİNDE BİR ZERRE DAHİ OLSUN VATAN SEVGİSİ OLAN BÜTÜN
VATANDAŞLARIMIZLA AYNI DUYGU VE DÜŞÜNCE ETRAFINDA BİRLEŞMEK OLMALIDIR BU YOL
SENTEZ SAÇMALIĞI DEĞİL ATATÜRK YOLUDUR.
BÜYÜK
ÖNDER ATATÜRK'ÜN TÜRK GENÇLİĞİNE HİTABINI REHBER EDİNEREK CUMHURİYETİMİZİ
VATANIMIZI BAYRAĞIMIZI TÜRKLÜĞÜMÜZÜ KORUMALIYIZ.
BIRAKALIM
BU SENTEZ SAÇMALIĞINI.. GÜMBÜR GÜMBÜR "TÜRKÜZ" DİYE HAYKIRALIM. BİR
DAHA BİR DAHA BİR DAHA HAYKIRALIM Ortadoğu Gaz.Eylül 1995
Siyasal İslam Fikri Kimin ?
Değerli
Arkadaşlarım Siyasi İslamcılık-Siyasi ümmetçilik Osmanlı döneminde de kabul
görmemiştir. Bu sözde İslamcılık başlı başına bir projedir.
Bu
proje İngiliz istihbarat birimleri tarafından Mİ6 Kıbrısta üretilmiş 1900'lerde
pazarlanmış daha sonra ABD bu projeyi üstlenmiştir.
Siyasi
Ümmetçiliğin en önemli hedefi Milliyet duygusunu -Türklük şuurunu- yok
etmektir. İslamcılık adı altında etnik parçalanmadır.
Said-i
Kürdi ve onun izinden gidenler başından itibaren önce İngiliz 60'lardan sonra
ise ABD projesinin figüranlarıdır.
Ortadoğu'daki Yazılar
Ortadoğu'daki
yazıdan sonra Özellikle Refah Partisi kanadından çok tepki geldi Yazılarıma üç
gün Ara verdiler .
Gazetinin
Sahibi Zeki Saraçoğlu aradı Alparslan Türkeş'in
"Neden yazmadığımı"
sorduğunu
benim şikayet edip etmediğimi sordu.
"Ben aramadım "
dedim. Zeki bey Bana:
Alparslan
Türkeş bütün yazılarımı destekledi gazete çıkardığımda da Atatürkçü manşetlerin
çoğunu onunla birlikte yazdık.
Bu gün
Siyasi Ümmetçiliği Alparslan Türkeş'e maledenler onun son dönemde yaptığı
Atatürkçü mücadeleden habersiz olanlardır.
Türk Asya
COMMENTS